esqueixada de bacallà

Como no disfrutar de estas maravillas como el bacalao. En casa como refrescante es un hábito hacer la esqueixada de bacalao, ya que se puede dejar preparada en la nevera sin aliñar, y se condimenta a la hora de servir o antes de ponerla en la mesa. mi esqueixada acaba de sacar de la nevera aquí más cerca Ingredientes: Morro de bacalao desalado tomates de pera rallados cebolla a cubitos pimiento rojo a cubitos pimiento verde a cubitos aceite de oliva al gusto sal y aceitunas( en la mía no hay por que yo tenía un comensal que no le gustan las aceitunas). Vinagre,( yo no le pongo el vinagre dejando, que cada comensal se ponga la cantidad que quiera, ya que no a todos les gusta y de esta forma no se ablandan las verduras). preparación: Trocearemos con las manos el bacalao desalado, y cortaremos las verduras a cubitos, ( hay gente que lo prepara a medias lunas, pero yo siempre en mi casa se ha hecho tal y como veis en la fotografía). Rallaremos los tomates con rallador, que es la gracia que tiene la esqueixada, ya que se queda toda la pulpa del tomate; esta hace que todos los ingredientes queden amalgamados, ( es fantástico). añadiremos el resto de los ingredientes y los dispondremos en una fuente, todo ello lo pondremos en la nevera, y añadiremos antes de servir el aceite, y las aceitunas. Es un plato sencillo, y riquísimo, espero que os atreváis a probarlo ya que en muchos lugares estas cosas no se hacen, que tengo una amiga que cuando vio dijo que ensalada!!!!. 

5 comentarios:

  1. Hola,

    Es nota que és estiu i venen de gust fer coses fresques. L'altre dia vaig fer el mateix,però amb mongetes, o sigui empedrat (un amb ceba, l'altre sense tomàquet, cadascú al seu gust). L'única pega és que no em va quedar del tot desalat el bacallà (per al meu gust). Però estava molt bo. Feia una pinta boníssima, com la teva esqueixada.

    Petons,

    Lele
    P.D.: Bona Festa Major!

    ResponderEliminar
  2. Moltes gracies Bego, ja se que t´esforces molt en fer totes aquestes coses, i et felicito de debò. El empedrat es fabulós, per a la propera vegada intenta deixar-lo més temps en remull, i sobre tot a la nevera ja que va millor, però es dessala mes lentament. gracies per la teva visita i bona festa major, suposo que ens trobarem , petons i ja portaré un gelat jajaja.

    ResponderEliminar
  3. Un plat boníssim per aquestes calors.
    Petonets

    ResponderEliminar
  4. gracies Anna, la veritat es que cuino bastant, i quan vaig a taula vull quelcom fresquet jaja

    ResponderEliminar
  5. Hola Montse,

    Mai he provat de fer l'escaixada. És un plat molt fresquet i com dius, si el prepares amb antel·lació és molt còmode. ME l'apunto!

    ResponderEliminar