la fira de Sant Ponç

fira de sant ponç, les fruites confitades. momecuina 

Be avui 11 de maig, he seguit una de les tradicions que sempre
m´havia ensenyat el meu pare, la de les herbes, els remeis casolans
i tot allò que esdevingué de la terra, he gaudit de totes les aromes
que hi havia a les parades, cert es que avui al ser diumenge ha estat
molt concorregut el carrer Hospital ,la veritat es que no hi cabia ni
un fil i com que jo soc una de les que li encanten les fires, les coses
que es transmeten i tot el que sigui popular, aquí una mica de les
coses que sempre m´agrada comprar un dia tal i com avui, per fer
les meravelloses coques amb fruites i els gelats guarnits, i tot el que
la imaginació doni per fer amb aquests fruits

espero que os agradin a tots vosaltres.

figa confitada


foto higo confitado de la  feria de Sant Ponç.momecuina

camamilla ( manzanilla)


foto de manzanilla fresca de la fira de Sant Ponç . momecuina 

cua de cavall ( cola de caballo)



arrop (arrope)


síndria ( sandía)


meló ( melón)


foto de melón confitado de la fira de Sant Ponç.momecuina

aquí una vista de tot ( vista con todas mis frutas)



9 comentarios:

  1. Que buena pinta tienen esas frutas confitadas

    Asi que el 11 de maig la fira de Sant Ponç, no ho sabia

    Gracies, petons

    ResponderEliminar
  2. bueno ahora ya sabes el 11 de mayo Sant Ponç , en la calle hospital, te lo recomiendo, es una gozada ver y disfrutar de todo ello. besos.

    ResponderEliminar
  3. és a Badalona aquesta fira??

    ResponderEliminar
  4. Hola gina, no aquesta fira en concret era a barcelona, al carrer hospital, no se si a badalona la fan, però se que en feien una a Mataro. petons.

    ResponderEliminar
  5. Nena quin reportatge més xulo, m'encanta... mo coneixia l'arope. Ja m'ho explicaràs eh?
    Un petó

    ResponderEliminar
  6. moltes gracies,Anna, la veritat es que ho vaig passar d´allò mes be,em va portar la Núria, i va ser fantástic em porta molt bons records.
    Mira et deixo el que es el arrope jeje, es per que tinguis idea
    es el producto de la cocción del mosto a fuego lento hasta espesar. Se suelen añadir frutas (dulces y bien maduras) o calabaza a la cocción. Es una forma tradicional de hacer dulce sin azúcar. En la práctica podríamos decir que es similar a una mermelada.

    La denominación de "arrope" también se aplica al resultado de concentrar en los mostos obtenidos de Pedro Ximénez, por evaporación, altas graduaciones de dulce.
    si vols saber mes digue-ho, pero val la pena comprar-lo per la feinada que dona Petons.

    ResponderEliminar
  7. Gràcies guapa per la explicació.
    Ho probaré
    Un petó

    ResponderEliminar
  8. Ei, com pot ser que encara no conegués aquest blog tan genial. És la 1ª vegada que et visito, gràcies a la pàgina de la Dolors i al premi que t'otorga...
    Al meu poble, Badalona, el dia 11 de maig acollim la tradicional Fira de l'Arrop. Veig que deu ser molt semblant a la de casa vostra. Si vols, et convido a donar-hi una ullada al meu blog.

    Anna (de la Taula d'en Bernat)

    ResponderEliminar
  9. Moltes gracies Anna, per la teva visita , estava esventada de la vostra fira també i la veritat es que aquestes coses de les fires d´arreu del nostre país, son fantàstiques i uneixen a la gent, la que jo he posat al meu blog es de Barcelona capital, jo soc de Sitges, i com que no en tenim, vaig a Sant Ponç , per a gaudir de totes les meravelles, i sembla que quan arribo a casa amb tot el que he comprat, soc la mes feliç del mon.
    Gracies i el teu blog, m´agrada molt. Petons fins quan tu vulguis.

    ResponderEliminar