miércoles, 22 de abril de 2009

Catànies Momecuina(una pasada de bones!!!).





catànies momecuina





He fet realitat un somni, os ho dic de tot cor, tota la vida
he menjat Catànies, Uhmm!!, recordo que el meu pare les
comprava a la pastisseria com un gran regal, la veritat es
que quan passava per el davant sempre portava una paperina
amb unes quantes i ens tornàvem bojos, be, ja se que soc una
sentimental!!!,però son aquelles petites coses i records que fan
tocar el cel moltes vegades.
Ja feia molt temps que anava al darrera de fer-les, però em
mancava temps, la veritat es que he fet la meva versió; ben
segur que els que les fan de tota la vida , la maquinaria ha de ser
de primera, je,je..., però sense ella també les he fet. Be que
m´enrotllo; anem als fets, tenen feina, val a dir, que no son com
bufar i fer ampolles, però si sou atrevits com jo he sigut amb elles
os convido a que les feu, que recompensa moltíssim tota la
paciència que s´ha tingut.

Ingredients:
ametlles marcona
sucre
xocolata blanca
xocolata pur

Preparació:
Torrarem les ametlles al forn ( vigilant que no es cremin)
un cop fredes, farem en una paella caramel com si fos per
ficar al flam, però quan comenci a agafar color tirarem les
ametlles torradetes i anirem donant-li voltes, per que agafin
el caramel, no deixant que enfosqueixin gaire!!
Un cop ja les tenim caramel.litzades, les hem de posar en un
plat o en un silpat, que tindrem untat amb oli per que no
s´enganxin( aquesta es la pitjor feina , ja que heu de anar
amb compte, per que s´enganxen fàcilment, jo les vaig anar
treien, amb una forquilleta petita, untada amb oli, per que
no em quedés un aglomerat d´ametlles tipus torró), que
no s´espanti ningu que es fàcil encara que jo ho explico tot!!!
Un cop fredes, ja veureu que el caramel, queda enganxadet a
l´ametlla, jo em vaig untar les mans amb oli i vaig passar la
ma per les ametlles, a fi i afecta, de que no s´enganxessin al
plat i per comoditat a la hora de seguir treballant.

Un cop fet tot això, vaig desfer xocolata blanca al bany maria
(però qui tingui aparell per fondre xocolata, que ho fagi allà
ja que es mes comoda).Vaig temperar una miqueta la xocolata
en el mateix casso i vaig agafar ametlla per ametlla banyant-la
fins que quedi ben coberta de xocolata, desprès les anava deixant
sobre d´un silpat, fins que van quedar fredes.
Com que era el primer cop que ho feia , no cregueu que eren
totes perfectes!!, algunes al treure-les tenien poca xocolata, doncs
be, sense cap recança vaig tornar-les a repassar, per que agafessin
una bona capa,( ja veieu que ho dic tot), i vaig deixar refredar com
les altres. Ja fredes( no de la nevera), amb la mà ben neta les vaig
anar arrodonint i directament les anava posant en un vol on hi
tenia el xocolata en pols i sense tocar-les, per que no quedin tacades
les enfarinava be.

Ja veieu que no es complicat però , com es una cosa inusual almenys
per a mi i han quedat molt bones, he explicat tal i com em va anar
aquí hi han unes fotos per que veieu-ho.

Espero que la explicació no os faci tornar enrere , per fer-les.

Molts petons.Montse

aquí les ametlles ja caramel.litzades



cobertes de xocolata



mes aprop



aqui per rematar


traducido:

He hecho realidad un sueño, os lo digo de todo corazón, toda la vida
he comido Catania, Uhmm!, recuerdo que mi padre las
compraba en la pastelería como un gran regalo, la verdad se
que cuando pasaba por el frente siempre llevaba una bolsita
con unas cuantas y nos volvíamos locos, bien, ya se que soy una
sentimental!, pero son aquellas pequeñas cosas y recuerdos que hacen
tocar el cielo muchas veces.
Ya hacía mucho tiempo que iba detrás de hacerlas, pero me
faltaba tiempo, la verdad es que he hecho mi versión; bien
seguro que los que las hacen de toda la vida, la maquinaria debe ser
de primera, je, je ..., pero sin ella también las he hecho. Bien que
me enrollo; vamos a los hechos, tienen trabajo, vale decir, que no son como
coser y cantar, pero si sois atrevidos como yo he sido con ellas
os invito a que las haga, que recompensa muchísimo toda la
paciencia que se ha tenido.

Ingredientes:
almendras marcona
azúcar
chocolate blanco
chocolate puro

Preparación:
Tostar las almendras al horno (vigilando que no se quemen)
una vez frías, haremos en una sartén caramelo como si fuera para hacer el flan, pero cuando empiece a coger color tiraremos las
almendras tostadas y iremos dándole vueltas, para que cojan
el caramelo, no dejar que oscurezcan mucho!
Una vez ya las tenemos caramelizadas, debemos poner en un
plato o en un silpat, que tendremos untado con aceite para que no
se peguen (esta es el trabajo, ya que debe ir
con cuidado, por que se pegan fácilmente, yo las fui
sacaban, con una tenedor pequeño, untado con aceite, para que no me quedara un aglomerado de almendras tipo turrón), que
no se asuste nadie que es fácil aunque yo lo explico todo!
Una vez frías, ya veréis que el caramelo, queda pegadito a
la almendra, yo me unté las manos con aceite y pase la
mano por las almendras, a fin, de que no se peguen al
plato y por comodidad a la hora de seguir trabajando.

Una vez hecho todo esto, voy deshacer chocolate blanco al baño maría
(pero quien tenga aparato para fundir chocolate, que lo haga allí
ya que es más cómodo). Atemperé un poco el chocolate
en el mismo cazo y cogí almendra por almendra bañándola
hasta que quede bien cubierta de chocolate, después las iba dejando
sobre un silpat, hasta que quedaron frías.
Como era la primera vez que lo hacía, no creáis que eran
todas perfectas!, algunas al sacarlas las tenían poco chocolate, pues
bien, sin repares las volví a repasar, para que cogieran
una buena capa, (ya veis que lo digo todo), y las dejé enfriar como
las otras. Ya frías (no de la nevera), con la mano bien limpia las fui redondeando y directamente las iba poniendo en un vol donde
tenía el chocolate en polvo y sin tocarlo, para que no queden manchadas, las rebocé bien.


Ya veis que no es complicado pero, como es algo inusual al menos
para mí y han quedado muy buenas, he explicado tal y como me fue
aquí hay unas fotos para que veas esto.

Espero que la explicación no os haga volver atrás, para hacerlas.

Muchos besos .Montse

Las fotos valen igual en los dos idiomas. Petonssssssssssssss



8 comentarios:

mama-momecuina dijo...

en faràs un altre cop, jajaja
espero que si, estaven bonísimes.

Anna dijo...

Ara sí que no tinc excusa. Ja tinc la recepta!!!! Saps, a mi també em porta molts records les catànies. Quan estava embarasada del meu fill gran (24 anys ja fa!!!) només tenia desitj de catànies, me les portava tothom!!! Encara ara de tant en tant en compro unes quantes, ara ja no tinc excusa i gràcies a tu.
Molts petons.

ESTHER dijo...

Uhmmmmmmmm!!!!!!!!!!!!!! quina pinta que tenen!!!! Aquestes tinc de provarles a fer!!! Moltes gràcies. Un petonet

Dolorss dijo...

Bona no, delicosa recepta, intentaré fer-les.
gràces wpa.

mome dijo...

Ep, mama com t´abones ehhhhhhhhhh

ja veieu que fins i tot la iaia de

casa li fot mà a les catànies, si en

faré més,. pero primer unes quantes

per a mi jajajaja. molts petons i gracies, per la teva resposta.

mome dijo...

Aaaaaaaaaanna, jajajaja,
ja veus que no tens excusa a partir d´ara, i sinó les fas, ja busquem un reconet per retrobar-nos i ferles juntes, jajaja, petons.i gracies.

mome dijo...

Esther, son un vici, i estan delicioses, les comprades son bones
pero aquestes a casa meva van volar, jajaja petons

mome dijo...

Ay Dolors, tens raó

intenta-ho que encara que tens que perdre temps son com el que diuen d´uns esparrecs. COJO....s jajaja


gracias petons