Xató de Sitges

Avui dijous Gras, i com marquen les tradicions, a casa nostra hi ha Xató
El meu Xató de Sitges; en hi han arreu , tots bons i fets de diferents maneres, la salsa ja la vaig possar fa uns dies, la vaig fer amb la thermomix i es pot fer amb morter.
Jo la recepta aquesta la faig a ull.
Que gaudiu tots de un bon Carnaval!! 
 
 
Xató de sitges momecuina
Ingredients:
 
Escaroles 
salsa de xató
olives alberquines olives negres
bacallà dessalat
tonyina dessalada 
seitons
 
 
 

Preparació:

 

Posarem en remull les escaroles y un cop ben netes, les passarem per un escorre amanides, que queden perfectes.
Per fer aquest plat, tindrem tots els productes de salaó ja remullats i apunt de sal; els esmicolem y barrejem tot amb l´escarola, les olives i afegim , la salsa, remenant-ho be.
Es pot servir en plats individuals o en una safata gran tal i com jo he fet avui, decorar, i posar per el demunt de l´escarola una mica de salsa,. ( normalment, la gent ho deixa preparat, però jo a casa meva poso a la taula una salsera, amb més salsa de Xató per si hi ha algú que en vulgui més.
 
Aqui tot el xató de avui amb truites, amb coca de llardons i amb el merengue, avui de color de rosa, ja que es carnaval i al poble veí hi fan la merengada.( de Vilanova).
 
 
 
 
 
xatonada completa,la salsa les truites la coca i els merengues 
 
 
 
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario